မဂၤလာပါခင္ဗ်ား .... ေနလင္းစိုး (ပန္းခ်ီ)ဘေလာ့ဂ္ မွလိႈက္လွဲစြာႀကိဳဆိုပါတယ္။

Welcome to My Blog

Menu

Friday, September 23, 2011

ကယ္တင္ျခင္းအတြက္ သင္ခန္းစာ

ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္
မိတ္ေဆြအပါအ၀င္ ကမၻာေပၚရွိ လူသားတိုင္း ကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္ဖို႔ရန္ ဘုရားသခင္အလိုေတာ္ရွိသည္။ ၁တိ ၂း၄၌ "လူအေပါင္းတို႔သည္ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္၍၊ သမၼာတရားကို သိေစျခင္းငွာ ဘုရားသခင္အလိုေတာ္ရွိ၏" ဟု ဆိုထားပါသည္။ မိတ္ေဆြလည္း လူအေပါင္းထဲ၌ ပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္ မိတ္ေဆြကို ကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေစလိုသည္။ မိတ္ေဆြ .. ကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္လိုပါသလား....

ယံုၾကည္ျခင္း
     မိတ္ေဆြသည္ ကယ္တင္ျခင္းေရာက္ရန္ က်မ္းစာက ဤသို႔ဆိုထားပါသည္။ "ယံုၾကည္ေသာအားျဖင့္ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္ရ၏" (ဧ ၂း၈) တနည္းအားျဖင့္ ေက်းဇူးေတာ္ကို ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္ရသည္။
    ေက်းဇူးေတာ္ (သို႔) ေက်းဇူးျပဳျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ တာ၀န္သာျဖစ္သည္။ ယံုၾကည္ဖုိ႔ရန္မွာ လူ၏ တာ၀န္ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္ အေနျဖင့္ လူတိုင္းကယ္တင္ျခင္းသို႔ ေရာက္ဖို႔ရန္ ေက်းဇူးျပဳခဲ့ျပီးျပီ၊ ထိုေက်းဇူးေတာ္ (သို႔) ေက်းဇူးျပဳျခင္းကို ယံုၾကည္ဖို႔ရန္သာ လိုေတာ့သည္။ မိတ္ေဆြယံုၾကည္လိုပါသလား။
 
ဘုရားအပိုင္း       လူအပိုင္း  
------------  +  ----------   =  ကယ္တင္ျခင္း
ေက်းဇူးျပဳျခင္း   ယံုၾကည္ျခင္း


ၾကားနာျခင္းအားျဖင့္
     ကယ္တင္ျခင္းသို႔ေရာက္ရန္ လူ႔အပိုင္း မွ လိုအပ္ခ်က္သည္ ယံုၾကည္ဖုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖၚျပခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ အဘယ္က ျဖစ္သနည္း။ က်မ္းစာက "ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ၾကားနာျခင္းအားျဖင့္ ျဖစ္သည္။ ၾကားနာျခင္းသည္လည္း ဘုရားသခင္၏ စကားေတာ္အားျဖင့္ ျဖစ္သည္"  ဟု ဆိုထားပါသည္။  (ေရာ ၁၀း၁၇)  ထုိ႔ေၾကာင့္ ၾကားနာျခင္းမရွိလွ်င္ ယံုၾကည္ျခင္းမရွိႏိုင္ေခ်။ ေရာ ၁၀း၁၄ ၌လည္း "သတင္းမၾကားလွ်င္ အဘယ္သို႔ ယံုၾကည္ႏိုင္မည္နည္း" ဟုဆိုထားသည္။

သေဘာတူေထာက္ခံျခင္း
    ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ၾကားနာျခင္းအားျဖင့္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရျပီ။ သို႔ေသာ္ ၾကားရေသာ အရာကို သေဘာမတူ၊ မေထာက္ခံ (သို႔) သံသယရွိလွ်င္ ယံုၾကည္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ေသးေခ်။ မိမိၾကားရေသာ စကားကို သေဘာတူေထာက္ခံျခင္း၊ သံသယလည္း မရွိ၊ ေစာဒက မတက္မွသာလွ်င္ ယံုၾကည္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ မိမိၾကားသည့္အတိုင္း ျပန္လည္ေျပာျပႏိုင္ျခင္း ၀န္ခံျခင္းျဖစ္သည္။
    ဥပမာ လူတစ္ေယာက္က သူ႕နာမည္သည္ ေမာင္ေမာင္ပါဟု သူ႔ကိုယ္တိုင္မိတ္ဆက္လွ်င္ ၾကားနာသူ တစိမ္းတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ သူ႔စကားကို ေထာက္ခံႏိုင္၊ သေဘာတူႏိုင္ပါက ယံုၾကည္သည္ဟု ဆုိႏိုင္ေပသည္။ ၾကားေသာသူက "ဟုတ္ကဲ့ သင္ေျပာတဲ့အတိုင္း သင္သည္ ေမာင္ေမာင္ျဖစ္ပါသည္" ဟု သေဘာတူ၌ သံသယမရွိ၊ ေစာဒကလည္း မတက္မွ သူေျပာသည့္အတိုင္း ေမာင္ေမာင္ဟု ျပန္ေျပာမွ ယံုၾကည္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။

ပို၌ယံုသင့္ေသာအရာ
     လူသည္ လိမ္ညာ၍ မုသာစကားကို ေျပာတတ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ယံုၾကည္တတ္ၾကသည္။ အေျပာေကာင္း အဆိုေကာင္းလွ်င္ ယံုလြယ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မုသာမေျပာဖူးေသာ ဘုရားသခင္၏ စကားကိုမူ မယံုၾကည္တတ္ၾက။ ဘုရားသခင္၏ စကားကိုမူ မယံုၾကည္တတ္ၾက။ ဘုရားသခင္၏ ကတိေတာ္မ်ားကို သံသယရွိၾကသည္။ ဘုရားစကားထက္ လူလူခ်င္း ေပးေသာ ကတိကို ယံုတတ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ က်မ္းစာက "လူ၏ သက္ေသကို ယံုရလွ်င္ ဘုရား၏ သက္ေသကို ပို၍ ယံုဘြယ္ရာအေၾကာင္းရွိ၏" ဟု ဆိုထားသည္။ (၁ ေယာ ၅း၉)
    လူေျပာေသာစကားထက္ ဘုရားေျပာေသာစကားကို ပို၍ ယံုသင့္သည္ဟု ဆိုထားသည္။ မိတ္ေဆြသည္ ဘုရားစကားႏွင့္ လူစကားအနက္ မည္သူ႔စကားကို ပုိ၍ ယံုပါသနည္း။ ဘုရားေျပာေသာစကားကို ပို၍ ယံုပါသည္ ဟု မိတ္ေဆြေျဖလွ်င္ ဘုရားေျပာသမွ်ကို ေထာက္ခံႏိုင္ရမည္။ မိတ္ေဆြ မသိ နားမလည္ႏိုင္ေသာလည္း သံသယကင္းစြာ သေဘာတူႏိုင္ရမည္။


အျမင္ျခင္း အၾကံျခင္း မတူေသာေၾကာင့္
      လူသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဘုရားစကားကို မယံုၾကည္ႏိုင္ၾကသနည္း။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဘုရားစကားကို အလြယ္တကူ မေထာက္ခံႏိုင္ၾကသနည္း ဟူမူကား ဘုရားအျမင္ႏွင့္ လူ႔အျမင္ အၾကံမတူေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
    ဘုရားသခင္ ကိုယ္တိုင္က "ထာ၀ရဘုရားသည္ လူျမင္သကဲ့သို႔ ျမင္ေတာ္မူသည္မဟုတ္" ဟု ဆိုထားသည္။ (၁ရာ ၁၆း၇) တဖန္ ထာ၀ရဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည္ကား ငါ၏အၾကံအစည္သည္ သင္တို႔၏ အၾကံအစည္ႏွင့္ မတူ၊ ငါ၏ အက်င့္သည္လည္း သင္တို႔၏ အက်င့္ႏွင့္ မတူ။ မိုးေကာင္းကင္သည္ ေျမၾကီးထက္ သာ၍ ျမင့္သကဲ့သို႔ ငါ၏ အက်င့္သည္ သင္တို႔၏ အက်င့္ထက္ လည္းေကာင္း၊ ငါ၏ အၾကံအစည္သည္ သင္တို႔၏ အၾကံအစည္ထက္၄င္း သာ၍ျမင့္၏" ဟု ဆိုထားသည္။ (ေဟရွာ ၅၅း၈-၉)
    ထို႔ေၾကာင့္ လူသည္ဘုရားသခင္စကားကို ယံုၾကည္ႏိုင္ဖို႔ရန္မွာ ဘုရားသခင္အျမင္အတိုင္းျမင္၍ ကိုယ့္အျမင္ကို ပယ္ဖို႔လိုသည္။ ကိုယ့္အၾကံအစည္ကို စြန္လႊတ္၍ ဘုရားအၾကံအစည္အတိုင္း လက္ခံၾကံစည္ဖို႔ လိုသည္။

သာဓကမ်ား
    ဘုရားအျမင္ႏွင့္လူ႔အျမင္ မတူညီခ်က္မ်ားကို ေအာက္ပါ သာဓကမ်ားျဖင့္ သိႏိုင္သည္။
(က) ဘုရားသခင္၏ အျမင္၍ လူ၀ိညာဥ္သည္ တန္ဘုိးရိွသည္။ (မ ၁၆း၂၆)
(ခ) ဘုရားသခင္က ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို အရင္ရွာခိုင္းသည္။ လူက အစားအေသာက္ႏွင့္ အ၀တ္အစားကို အရင္ရွာခ်င္သည္။ (မ ၆း၃၁-၃၃) (အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္မည္ဟု ဆိုသည္။)
(ဂ) ဘုရားသခင္က အထက္ (ေကာင္းကင္) အရာကို ရွာပါဟု ဆိုသည္။ လူက ေျမၾကီးအရာကိုသာ ရွာခ်င္သည္။ (ေကာ ၃း၂)
(ယ) ဘုရားသခင္က ဘ႑ာမ်ားကို ေကာင္းကင္၌ စုထားၾကပါဟု ဆိုသည္။ လူက ေျမၾကီးထဲ၌ ျမွတ္လိုသည္။
(င) ဘုရားက အေကာင္းဟု ဆိုလွ်င္ လူက အဆိုး၊ အလင္းကို အမိုက္၊ အခ်ိဳကို အခါး ဟု တလြဲယူဆတတ္သည္။ (ေဟရွာ ၅း၂၀)
    ဆက္လက္ေဖၚျပပါက ဘုရားႏွင့္ လူ႔အျမင္ အၾကံတူညီခ်က္ မရွိေခ်။ အျမဲဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျမင္ျခင္း အၾကံျခင္း မတူေသာ ဘုရား၏ စကားကို လူ႔အေနျဖင့္ ယံုၾကည္ဖို႔ရန္ ခက္ေနသည္။

ပယ္ဖို႔လိုသည္
     ထိုသို႔ ဘုရားအျမင္ႏွင့္ လူ႔အျမင္၊ ဘုရားအၾကံႏွင့္ လူ႔အၾကံ မတူညီေသာေၾကာင့္ တဘက္ဘက္၌ မွားယြင္းေပမည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ မည္သူမွားႏိုင္သနည္း။ ဘုရားသည္ မွားႏိုင္မည္မဟုတ္။ လူ႔အျမင္ႏွင့္ အၾကံကိုပယ္၍ ဘုရားအျမင္အၾကံအတိုင္း လက္ခံဖို႔လိုသည္။
     ထိုသို႔ ဘုရားသခင္ အျမင္အတုိင္းျမင္၍ ဘုရားအၾကံအတိုင္း ၾကံႏိုင္လွ်င္ ဘုရားသခင္ႏ်င့္ သူ႔စကားကို ယံုၾကည္ဖို႔ မခက္ေတာ့ေခ်။ အလြယ္တကူ သေဘာတူ ေထာက္ခံလာႏိုင္ေပမည္။ စိတ္ႏွလံုးခိုင္မာေသာသူႏွင့္ ငါသည္ ပညာရွိသည္ဟု ထင္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ကို မယံုၾကည္ႏိုင္ၾကေခ်။ မိတ္ေဆြ ဘုရားသခင္ကို မယံုၾကည္ႏိုင္ေခ်။ မိတ္ေဆြ ဘုရားသခင္အျမင္ အတိုင္းျမင္၍ ဘုရားအၾကံေတာ္အတိုင္း လက္ခံလိုပါသလား။ ဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္ခ်င္ပါသလား။

No comments:

Post a Comment